شگفت انگیز‌ترین راه‌حل‌های ابتکاری باهوش شدن

اخبار داغ,اخبار روز,گزارش های علمی
 
اخبار علمی - شگفت انگیز‌ترین راه‌حل‌های ابتکاری باهوش شدن

به خاطر سپردن اعداد و انجام کار‌ها به صورت ذهنی سبب می‌شوند فرد در آینده به اختلالاتی مانند آلزایمر و یا تحلیل مغز دچار نگردد.

همه افراد تمایل دارند ذهنی فعال و با هوش داشته باشند و کار‌شناسان برای دستیابی به این آرزو راه کارهایی منحصر بفرد معرفی کرده‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بر اساس جدید‌ترین تحقیقات صورت گرفته توسط دانشگاه ChicagoMedicine کار‌شناسان راهکارهایی جدید برای افزایش قابلیت‌های مغزی به افراد توصیه می‌نمایند.
 
گفتنی است، از جمله موثر‌ترین کار‌ها برای حفاظت از مغز نگه داشتن فشار خون و سطح کلسترول در حالت کنترل و تحت چک آپ منظم توسط پزشک، همینطور داشتن یک رژیم غذایی متعادل و اجتناب از استرس است.
 
براساس این تحقیقات، موثر‌ترین کار‌ها برای داشتن ذهنی سالم‌تر عبارتند از به خاطر سپردن اعداد و انجام کار‌ها به صورت ذهنی که سبب می‌شوند فرد در آینده به اختلالاتی مانند آلزایمر و یا تحلیل مغز دچار نگردد.
 
از جمله دیگر موارد حفاظتی برای داشتن ذهنی سالم، ورزش کردن به ویژه ورزش‌های هوازی مانند دویدن سریع و یا پیاده روی می‌باشد که به دلیل افزایش جذب اکسیژن توسط بدن می‌تواند سلامت سلول‌های مغز را تامین نماید.
 
کار‌شناسان، مصرف امگا ۳ را یکی دیگر از موارد مفید می‌دانند زیرا اسید‌های چرب امگا ۳ یکی از مواد نادری است که توسط بدن ساخته نمی‌شود و بدن نیاز به مصرف آن به صورت خارجی برای تامین نیازهای خود دارد.
 
اسید‌های چرب امگا ۳ از جمله ضروری‌ترین مواد برای جلوگیری از بروز بیماری‌های ذهنی است.
 
یکی دیگر از موارد ایجاد بیماری‌های ذهنی کمبود ویتامین‌های مورد نیاز بدن مانند ویتامین E، ویتامین D، ویتامین B کمپلکس (B-۱، B-۶، و B-۱۲)، و اسید فولیک می‌باشد که در این موارد فرد می‌تواند با کسب مجوز از پزشک متخصص علاوه بر تنظیم رژیم غذایی خود از داروهای مکمل ویتامینی استفاده نماید.
 
در آخر مهم‌ترین گام برای سلامت ذهن و روان دوری از استرس و انزوا و شرکت در فعالیت‌های گروهی است که می‌تواند سبب سلامت ذهن افراد حتی در دوران سالمندی گردد.

اخبار علمی - باشگاه خبرنگاران
کلمات کلیدی :
نظرات بییندگان :

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه